tisdag 31 mars 2009

Galna upptåg!

Jag tror att jag har läst alla kattböcker på hela länsbiblioteket nu. Och massor på Internet. Så jag har fått en hel del roliga idéer. Många runt omkring är lite skeptiska men vi får se hur det går.
Tre saker som jag ska prova:

1. Borsta tänderna på Siri.
I många böcker står det att man ska borsta tänderna på sin katt.
Ganske konstigt känns det för mig som är van vid utekatter som mest sköter sig själva. Hade aldrig kommit på tanken att borsta tänderna på vår gamla Sigge. Men tydligen har nästa hälften av alla tamkatter problem med tänderna. Så jag ska göra ett försök att vänja Siri. En gång i veckan ska man tydligen borsta. Vi får se...



(Såklart valde vi en tandborste med "Katten Jansson")

2. Lära Siri konster med Klicker.
Hundar lär man ju konster med hjälp av en Klicker. En liten grej som man trycker på så att det låter "klick". Först klickar man in den, det vill säga klickar och ger godis, klickar och ger godis och klickar och ger godis. På så sätt kopplar katten ihop klick med något som är bra. Sen klickar man när katten gjort som man vill. Så förstår katten lättare.


3. Lära Siri gå på toaletten
Det här är nog det jag känner mig allra mest motiverad att lära Siri just nu. Jag håller er uppdaterade om hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar