onsdag 8 juli 2009

En lite svajig start

Vi är mitt i igångsättandet av toaträningen. Vi har haft insatsen på toaletten i tre dagar nu. Det funkar, men känns inte helt stabilt. J är skeptisk till att det ska gå. Jag vill fortfarande tro att det kommer att lyckas. Så gärna att jag till och med köpt ett tillbehör. Två extra iläggsskivor som jämnar ut stegen så att det inte ska bli så stor skillnad när man byter. Det tror jag att Siri kan behöva. Om vi nu någonsin kommer så långt som till insats med hål igen.

Jag är orolig att Siri går och håller sig. För att ha koll har jag ett schema uppsatt i badrummet. Där fyller jag i all toalettaktivitet. En annan åtgärd jag ägnar mig åt är att lyfta upp Siri på toaletten. Det gör jag när jag får för mig att hon behöver gå. Upplyftandet resulterar nästan alltid att hon hoppar ner snabbare än jag hunnit få upp henne. Efter några gånger händer det att hon sitter kvar en stund och tittar på mig. Det ser ut som om hon undrar vad jag håller på med. Och det kan man ju förstås undra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar