söndag 5 juli 2009

Ny favorit?

Siri har några överlägsna leksaksfavoriter. Gröna bollarna, sugrör och tops. Men igår fick de konkurrens.

Nu i över helgen är Power Meet i Västerås. En bilträff med massor av fina bilar. Och en hel del mindre fina. I samband med det kommer det många försäljare; typ langos, kepsar och T-shirts. I ett av stånden hittade jag en laserpekare. En potentiellt rolig kattleksak.

Som tur var prövade jag den på en gång. Det visade sig att den inte fungerade så jag fick en ny. När vi kom hem testade jag den på Siri. Den väckte stort intresse. I klass med humlor och flugor och det är inte illa. Siri jagade den lilla ljuspunkten tills hon var alldeles slut. Och när jag stängde av den fortsatte hon att leta. Jag tror att laserpekaren kan bli en ny favorit.

1 kommentar:

  1. En gång kände jag en hund som var HELT fixerad vid såna och även solkatter. Men det kanske inte är nån fara att leka för mycket för sånt kanske inte katter håller på med? Att bli alldeles fixerade alltså.

    SvaraRadera