söndag 12 juli 2009

Rik på kattsand?

Frekvensen blogginlägg har blivit väldigt ojämn ett tag. Det beror bland annat på att det varit mycket. Över helgen har vi varit hos min syster i Leksand. Siri var så klart med. Det fungerar bara bättre och bättre att ha henne med. Nu går bilåkandet fint. Hon ligger mest bara och sover. Med Litter Kwittern har det också fungerat bra. Nästan bättre än hemma. Nu funderar jag på om jag ska försöka börja rätta till positionen så att hon sitter bra. Helst ska hon ju ha i alla fall framtassarna uppe på den vita ringen och inte nere bland kattsanden. Då blir det lättare sen när hon ska vänja sig att det blir hål i mitten. Jag har inte velat sätta igång med positioneringen förrän hon är bekväm med att använda den. Det blir kanske mycket på en gång. Men nu är det nog dags.

Igår morse när vi satt och åt frukost såg min syster plötsligt konfunderad ut. Jag frågade vad det var och hon sa att hon hörde pelletspannan. Och att det var så konstigt att hennes man satt igång den. När jag också spetsade öronen kunde jag konstatera att det inte var pelletspannan som lät utan Siri som krafsade ner pellets från lådan och ner på golvet. Tydligen låter det lika dant som när pelletspannan släpper ner pellets. Inte så konstigt. Vi konstaterade senare att de ser i princip identiska ut. Innehållet är också väldigt lika. Hoppressad trämassa. Man skulle kanske prova om det går att använda värmepellets. Om man packade om dem och sålde som kattsand skulle man kunna tjäna stora pengar. En 50kg säck kostar ungefär lika mycket som en 2kg:s.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar