onsdag 8 juli 2009

Några siffror

Den första och viktigaste siffran blir 1/2. För Siri har alldeles nyligen fyllt ett halvår. Närmare bestämt den tredje juli. Det känns lite som om Siri har slutat vara kattunge nu och istället blivit en ungkatt. Kanske är det så. För tydligen bör man kastrera katter från att de är ett halvår. Jag tror att vi väntar lite till med Siri. Efter sommaren får det nog bli.

En annan siffra som är lite rolig är att jag nu har passerat strecket för 100 blogginlägg om Siri. Under lång tid var det nästan ett om dagen men på slutat har det blivit mer sällan. Kanske stämmer det som en kompis sa att "om man fortfarande bloggar om en katt när man haft den ett halvår så har man problem". Jag har ju faktiskt inte haft Siri ett halvår än. Hon var ju tre månader när hon kom. Så det finns kanske hopp.

Den tredje siffran som jag just kollade upp är att bloggen haft nästan 1400 unika besökare. Av dem har 650 besökt den mer än en gång. Ganska många tittar in flera gånger i veckan och några till och med varje dag. Om min kompis tycker att man har problem om man bloggar om sin katt i ett halvår, vad ska han då inte tycka om folk som läser om någon annans katt efter ett halvår...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar