söndag 5 juli 2009

Toaträningen


Nu har Siri klarat av alla toalettbestyr på Litter Kwittern. Jag har varit lite orolig för att hon ska gå och hålla sig så jag har haft noggrann uppsyn för att se när hon behöver gå. Det är inte så svårt att se. Hon blir alltid lite "spattig" när det är dags. Springer runt lite snabbare än vanligt och är lite rastlös. Så är det oav sett om hon har sin vanliga låda eller inte.

Förra gången fick vi avbryta träningen eftersom Siri visade sig ha problem med magen. Nu vet vi att det är en matallergi så nu kan vi fortsätta igen. Den här gången har jag bestämt att vi ska ta det väldigt långsamt. Vänta tills hon helt säkert är invand vid ett steg innan vi går till nästa.

Just nu är Siri på det första steget. Det utan hål. Det som är jobbigt med det är själva rengöringen. Både av insatsen och av golvet. Innan hon går gräver hon nämligen ur en massa pellets. Om vi lyckas med träningen eller inte beror nog mest på mitt tålamod. Det är nämligen jag som står för den rengöringen. Husse har hand om matning. Vilken arbetsfördelning!!

Målsättningen jar har nu är att Siri ska vara färdigtränad till jul. Det innebär att det kommer bli mycket städande. Men det kan det vara värt om man slipper kattsand och lådor i 15 år efter det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar