lördag 4 juli 2009

Sommarstiltje

Vi har varit på semester. Jag och J har varit på Gotland och Siri har varit hos mina föräldrar i Stockholm. Igår kom vi hem. Vi hämtade Siri på vägen. Både J och jag tyckte att hon växt. Men det borde ju inte hänt så mycket på en vecka.

Hur som helst så var det mysigt att träffa henne igen. Jag tror att hon tyckte att det var bra också. Hon var i alla fall extremt kelig i natt. Hon ville bara gosa och gosa och jag hade svårt att låta bli. Även om jag vet att det är dumt att uppmuntra det. Natten som kommer ska jag försöka ignorera hennes buffande och spinnande.

Igår när vi kom hem började vi med "gå på toa projektet" igen. Vi tog aldrig fram hennes vanliga låda utan hade bara litter kwittern på toaletten. Den utan hål såklart. Med lite extra mycket strö i.

Hon gick aldrig på lådan igårkväll. Men i morse märkte jag att något var på gång. Hon vankade runt i badrummet och såg lite olycklig ut. Då lyfte jag upp henne på toaletten några gånger och berömde flitigt. Det lyckades. Nu får vi hålla tummarna att hon fattat att det är litter kwittern som gäller nu.

2 kommentarer: