fredag 12 juni 2009

En blöt katt

Det finns nog inte något som ser så ynkligt ut som en blöt katt. Svansen blir smal som en penna och huvudet ser onaturligt stort ut mot en liten spenslig kropp.

Siri har konstigt nog inte något emot att bada. När hon varit en stund i badkaret händer det dock att hon vill hoppa ur. Då får jag hålla upp handen så att hon inte smiter. Hålla i henne behöver jag inte längre. De första gångerna hjälptes jag och J åt. Jag höll och J shamponerade och sköljde. Nu klarar jag och Siri hela proceduren själva. Det mysigaste, eller egentligen det enda mysiga, är när Siri är klar och kryper in i de varma handdukarna. Då gnor jag henne så torr jag kan. Efter det slickar hon sig själv.

Egentligen behöver vi kanske inte bada Siri. J tror nämligen inte längre att det är hon som fått hans ögon att klia. Teorin är nu istället att det var pollen. Men kanske är det bra att bada någon gång ändå nu när Siri ändå är van och tycker att det är OK. En gång i månaden kan kanske vara lagom. Vi får se.

1 kommentar:

  1. Å så sött!

    Smilla ser mest ut som en liten get när hon är blöt, en söt get iofs :P

    SvaraRadera