torsdag 4 juni 2009

Less is more

Siri har ganska mycket leksaker. Det roliga är att det hon tycker är allra roligast är helt vanliga saker. Länge var hon väldigt förtjust i mina hårsnoddar. Som hon ofta kan hitta i eller under sängen. En sönderriven servett är också väldigt roligt, eller ett hopknycklat kvitto.

Nu har Siri dock fått en helt ny favorit - tops. Hon kan leka hur länge som helst med en sån där lite bomullspinne. Hon lyfter den med tassarna, slickar på den och gömmer den under mattan. Hon verkar tycka att det är lite härligt läskigt att slicka på den så att den fastnar på tungan. När hon har lekt färdigt har topsen förvandlats till oigenkännlighet.

Morgonen efter att Siri tagit sina blodprover blev topsen hon lekte med lite blodig. Jag tog den ifrån henne och slängde den i papperskorgen i badrummet. Det var inte populärt. Hon följde efter mig och grymtade förnärmat. När jag lite senare på morgonen sminkade mig och sedan skulle ta bort lite mascara som hamnat fel blev hon helt till sig. Det visade sig vara topsen som jag tagit fram som lockade. Hon jamade och fnös alldeles väldigt. Och då är det svårt att inte ge med sig.

2 kommentarer:

  1. Hihhi!! Så härligt att se! Omöjligt att inte sitta o le lite så där fånigt framför datorn.

    Mina katter gillar de avrivna hörn som blir när vi öppnar mjölkkartonger. Prova det!! Å den ena katten ääääälskar tallkottar. Annars är flörtkulor från tex Panduro en riktig partyfixare för en liten katt!

    //Marie

    SvaraRadera
  2. Å en sak till. Ta det riktigt försiktigt med paketsnöre. Det verkar vara oemotståndligt. Att äta upp! Fastnar i halsen. Farligt farligt!! Att dra upp det från magsäcken när det hänger ut är inget roligt alls. Kommer upp slemmigt o blodigt. Vanligt att katter får åka till vetrinären för sånt. Snöret kan nämligt skära upp matstrupen. AKTA AKTA!!

    //Marie igen

    SvaraRadera