lördag 13 juni 2009

Kurr

Det allra bästa med Siri är när hon är på goshumör. Då vill hon vara så nära hon bara kan. Allra helst uppe under min haka. Där trampar hon, spinner och stryker sig mot mig. Det som är tråkigt är att det bara är Siri som bestämmer när det ska vara gos. Jag kan inte bara ropa på henne och så kommer hon och myser. Vissa tidpunkter är det dock mer sannolikt att hon är på humör.

Särskilt gosig är hon på morgonen när jag ligger kvar och drar mig. Ofta kommer hon själv men ibland händer det att jag ropar och att hon kommer. Vi har morgongos nästan varje dag. En annan tidpunkt är när jag kommer hem efter att ha varit borta. Då brukar jag lyfta upp henne och sedan gå in och lägga mig på sängen en stund. Då spinner hon som en liten båtmotor.

Med lite extra högt ljud på datorn så kan man höra hur hon låter:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar