tisdag 9 juni 2009

På bättringsvägen

Sedan Siri började med sin fjärde omgång specialkost; RC Hypoallergenic, har magen blivit mycket bättre. Blodet är i princip helt borta. Det känns verkligen som en lättnad. Även om Siri varit pigg och glad hela tiden så har det ändå varit ett orosmoln.

Det har varit ett himla passande och fixande. Många vändor till veterinären. Olika foder, dropp. Matning med vatten i spruta. Urinprover och annat. Förutom oron för Siri så har det tagit mycket tid och kostat en massa pengar också. Egentligen borde man aldrig räkna ut i efterhand vad saker kostar men jag kunde inte låta bli. Det landade på drygt 7 000. Förhoppningsvis får jag tillbaka en del på försäkringen. Innan det kan ske måste de bestämma sig om det ska gå på min eller uppfödarens försäkring. Avgörande är om problemet har uppkommit före eller efter köpet. Om det nu är en matallergi så borde den ju rimligen funnits där hela tiden. I så fall behöver man inte betala någon självrisk. Och det vore ju fint.

Jag har funderat på om en människa skulle blivit lika grundligt undersökt som Siri; med röntgen, dropp, ultraljud, fler urinprov och blodprover, fyra typer av specialkost och ett flertal uppföljande läkarbesök. Jag är inte så säker.

1 kommentar:

  1. Så skönt att det är på bättringsvägen nu!

    Ska hålla tummarna för att det går på uppfödarens försäkring då...tråkigt för henne men bra för dig :P

    Om du betalar 7000:- på en privatklinik kan du säkert få en så grundlig undersökning...men inte på din vårdcentral precis :D Man kanske skulle vara katt då :D

    Kram

    SvaraRadera