onsdag 10 juni 2009

Siri gillar

  • Sängbäddning - så fort det är dags att bädda sängen kommer Siri som skjuten ur en kanon. Hon vill gärna få täcket över sig. Där under kryper hon omkring och liksom hasar sig runt. Dessutom biter hon gärna i överkastet och prydnandskuddarna. Det är som om hon tycker att de anfaller. Ibland blir jag lite orolig att jag ska råka stänga in henne i bäddningen. Men som tur är så bäddar jag nog inte tillräckligt noga för att det ska kunna hända.
  • Enkla leksaker som tops, godispapper, kvitton och sugrör.
  • Vatten på annorlunda ställen. Vatten i hennes egen skål är inte så spännande. Men allt annat är tydligen intressant att undersöka och dricka. Om jag spiller när jag vattnar är hon genast där. Vätskan engångslinserna l igger i slickar hon i sig om hon kommer åt. Klassikern rinnande kranar är också spännande.
  • Att krypa in i små utrymmen. Det är konstigt det där att katter gillar att krypa in i saker. En favorit är en nätpåse med dragkedja. Så fort den kommer fram hoppar hon i. Om den är full med något bli Siri sur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar