onsdag 13 maj 2009

En hemlig bollgömma?

Igår kväll tänkte jag att jag skulle kasta lite boll med Siri. Så att hon kunde springa av sig inför natten. Hon har fem likadana bollar. Men ingen fanns att uppbåda! Ett mysterium. Jag letade och letade. Bland skorna i hallen, under soffan, i köket, uppe i Siris klätterträd. Överallt där jag kunde komma på. Men inga bollar. Hur kan fem bollar bara försvinna. OK att en kan försvinna, eller två, eller kanske tre. Men fem!

Under natten väckte Siri mig, med en boll i munnen. Aha! Hon hade gömt dem. Jag tog bollen och la undan den. Efter en stund kom hon med en till. Då tog jag den också och försökte somna om.

Jag tror att jag vet hur allt hänger ihop. Hon tror nog att det är en lek - att jag gömmer bollarna på natten och hon på dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar