onsdag 6 maj 2009

Varför?

Som jag berättat så är Siri väldigt förtjust i att apportera en speciell liten boll. Något konstigt har inträffat kring det.

Oftast när vi leker med bollen brukar jag vara i soffan eller i sängen. Då lämnar hon bollen på mattan framför soffan respektive uppe i sängen. Hon förstår nog fortfarande inte riktigt att det är till mig hon ska lämna bollen. Hon kopplar nog snarare ihop det med de där två platserna.

Om jag förflyttar mig därifrån så lämnar hon ändå bollen där. Istället för att komma med den till mig. Hon sitter där med bollen och väntar. Efter en stund börjar hon jama. Då ropar jag på henne så att hon ska komma med bollen men det fungerar inte. Ibland ger hon upp efter en stund men ibland inträffar det här konstiga.

Då bär hon med sig bollen och lägger den i sin toalåda. Mystiskt. Jag förstår inte varför hon lägger den just där. Konstigt konstigt. Kanske för att hon garanterat får en reaktion så småningom. För jag tvättar ju bollen och tar den därifrån. Jag vet inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar