söndag 17 maj 2009

Siri Cyklar

Nu är vi hemma från Stockholm. Allt har gått bra. Siri gör framtsteg i sin "barn-terapi". Under delar av helgen var det två treåringar och två ettåringar med. Siri är fortfarande ganska skeptisk men det går bättre och bättre. Särskilt när de matar henne.

Andra saker som Siri prövat på under helgen är bland annat att cykla. Eller rättare sagt att åka cykelkorg. Det tycktes hon gilla. Inga pip och inget sprattel. Hon satt mest och spanade ut över kanten. Men en gång hoppade hon ur. Som tur var stod vi nästan helt still. Hon landade på fötterna och såg helt obrydd ut.

När jag var hos veterinären sist frågade jag om katter och stress. Om de mår dåligt av att man utsätter dem för konstiga saker. Typ gå på toaletten som en människa, cykla och gå i sele. Till min glädje och lättnad så berättade hon att katter mår bra av mycket hjärngympa och stimulans. Särskilt när de är små. Bara de får sova och vila ordentligt också. Veterinären tyckte att Siri verkade vara en ovanligt trygg och stabil katt. Men det säger de säkert alltid. Kanske en del av affärsidén. Man blir ju såklart väldigt nöjd med en veterinär som tycker att man har ett alldeles fantastiskt fint djur.

Åter till det där med cyklingen. Så tycker jag att det vore så mysigt om hon kunde följa med på små turer. Då kan vi ju lättare "promenera" på lite olika ställen också. Men för att cyklingen ska bli ett framgångsrikt projekt måste jag nog tänka över det där med säkerheten. Funderar på om jag ska sätta fast selen med en kort snodd i själva korgen eller om jag ska fixa ett sånt här speciallock.

1 kommentar:

  1. I hundvärlden tror jag inte att veterinär o dyl säger att hunden är trygg & stabil om den inte är det. Är nog helt enkelt så att Siri är trygg & stabil! Sug åt er berömmet i stället.

    Sån där korg vet jag att många med småhundar tycker om, säkert superbra till Siri! Själv tittade jag på sån där cykelkärra som man kan ha till barn...finns till hund också. Kan ju inte låta en hund springa bredvid en varm dag eller på konstigt underlag. Skulle vara praktiskt då för jag kan ju inte gärna knöka ner Smilla i en cykelkorg :D

    Kram

    SvaraRadera