söndag 10 maj 2009

Guldletaren

När jag drog av mig tröjan hörde jag ett oroande ljud. Örhänget trillade av och att döma av ljudet flög det en bit. Så var det inte. Själva örhänget var kvar i tröjan. Det var "pluppen" som var borta. Den som är i princip omöjlig att hitta. Särskild otur med det här örhängena var att de är i guld. Jag har inga andra guldörhängen med "plupp". Så jag kan inte ta någon annan.

Jag letade lite närmast där jag stått. Men den stod inte att hitta. Då såg jag Siri en bit bort. Nosande på något. Jag gick dit för att titta. Pluppen! Hon hade hittat den! Vilken guldklimp hon är.

1 kommentar:

  1. Det där är en fantastisk gåva katter har. Matte o husse lär sig snart att kolla in vad katten hittat när den står och markerar som värsta fågelhunden. Då kan man hitta bla småkryp som tagit sig in.

    SvaraRadera