tisdag 26 maj 2009

Furminator

Jag har under en tid spanat in en borste som heter "furminator". Det är den hetaste borsten just nu. Om man nu kan säga att en djurborste är het. Hur som helst så pratas det mycket om den på olika forum. Den kan användas till alla typer av djur och finns i olika storlekar. Mest populär är den bland hundägare. Men det verkar som många kattägare också gillar den.

Grejen med "furminatorn" är att den tar bort den lösa underullen. I reklamen påstås det att regelbunden användning reducerar fällningen med 90 procent. Eller egentligen "upp till 90 procent" och det kan ju betyda vad som helst. I djuraffären har de en TV som visar en slinga med en film om borsten. En sån där film som det brukar vara på TV-shop. Filmen är väldigt rolig, precis som sådana filmer alltid är. Högen med hår blir ungefär lika stor som hunden/katten. Jag har försökt att hitta själva reklamfilmen på nätet men jag har inte lyckats. Istället blir det några stillbilder.

Borsten är precis som allt annat som säljs med hjälp av videosnuttar hutlöst dyr. Den kostar 379 kronor där jag har sett den. Jag har precis ropat hem en på en nätauktion för mindre än hälften. Men jag tycker ändå att det är väldigt mycket för en kattborste. Nu hoppas jag att reklamen håller vad den lovar. Då slipper jag att ha dåligt samvete när Siri hårar ner husses kläder

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar