måndag 25 maj 2009

Hastighetsrekord till skrivaren

I förmiddags ringde jag som det var tänkt veterinären. Hon hade ganska goda besked. De nya analyserna av urinprovet pekar i en bra riktning. Själva terminologin säger mig inte så mycket men veterinären berättade att:
  • det ser inte ut att finnas något proteinläckage.
  • koncentrationsförmågan ter sig god.
  • urinproteinkvoten ser bra ut.
Veterinären bad mig komma in med ytterligare ett urinprov för att göra en urinodling. Så nu får jag springa efter Siri när hon går på lådan igen. Under lunchen cyklade jag till veterinären för att hämta ett sterilt provtagningsrör.

När jag ändå skulle dit så tänkte jag att det kunde vara en god idé att ta med bilderna som jag tog när jag samlade urin sist. De foton jag tog när det kom annat än urin i provtagningsburken. Det kunde ju vara bra för veterinären att se själv. Hon frågar alltid om konsistensen, hur mycket blod det är och så.


Vi har ingen skrivare inkopplad hemma. Så jag skrev ut två bilder på jobbet. Två A4-stora bilder av det hela. Redigt uppförstorat. Det blev att springa till kopieringsrummet för att ingen annan skulle hinna dit innan. Det hade inte varit så lite pinsamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar