fredag 24 april 2009

Bakslag i toaträningen

Toaträningen ligger på is. Bäst att göra det så enkelt som möjligt för Siri tills hon är ordentligt frisk igen. Sedan ett par dagare har vi en vanlig låda på golvet också. Första gången hon kunde välja tog hon LitterKwittern. Nu tar hon den på golvet varje gång.

Min kloka vän som är hundtränare kom på idén att jag ska sätta upp den vanliga lådan högt upp när Siri blivit helt frisk igen. På så sätt måste hon hoppa upp för att använda den också. Låter klokt tycker jag. Så får det bli.

Vad gäller omröstningen för när Siri ska vara färdigtränad så tror, och hoppas jag att du har fel M. Jag vill gärna tro att vi kommer att lyckas. Och det gör vi nog om vi bara har tillräckligt med tålamod. Något som kommer att försvåra är också sommarsemestern. Några dagar kommer vi säkert behöva ha kattvakt. Och vi kan ju inte låta kattvakterna hålla på och krångla kring toaträningen. För det är ju faktiskt lite krångligt. Mycket sand på golvet och mer jobb att göra rent. Det får kanske bli en ny omröstningsomgång. För första juni blir det nog inte, och kanske inte första juli heller....

1 kommentar:

  1. Men ojoj matte måste våga tro på träningen!

    Klart ni kommer klara det, sen hur lång tid det tar det vet man inte. Men våga tro på att det funkar redan i morron :D

    Kram

    SvaraRadera