söndag 26 april 2009

Instängd


Idag på förmiddagen har jag varit på kurs. Som vanligt blev det lite stressigt dit och när jag höll på att ta ut cykeln ur förrådet kom jag på att jag glömt ta min medicin. Jag skyndade tillbaka upp till lägenheten. Väl inne hörde jag ett ynkligt pip. Jag lokaliserade det till sovrummet. Närmare bestämt till min garderob. Där inne, på nedersta hyllan satt en liten katt och blinkade mot ljuset. Hon måste blivit instängd när jag hämtade ut skorna. Stackarn! Vilken tur att jag glömde medicinen. Annars hade hon fått spendera hela förmiddagen i mörkret bland mina skor....

Jag fick ordentligt med dåligt samvete och kände mig tvungen att mysa en stund med Siri innan jag begav mig av igen. Precis klockan nio kom jag fram till kursen. Jag förklarade vad som hänt. Då berättade en av kursdeltagarna att hon gjort samma sak. Men att hennes katt blivit fast i kylskåpet istället för i garderoben. Brrr...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar