tisdag 28 april 2009

Siri Hilton?

Siri och jag är ute en stund varje dag nu. Det märks att hon tycker att det är roligt. Hon är nyfiken och upptäcker mer och mer hela tiden. Favoriten är helt klart humlor. De är lagom sömnigt långsamma för att hon nästan ska hinna ikapp. Flugorna flyger iväg för fort.

Igår när Siri och jag var ute träffade vi några barn. Eller jag träffade barnen och Siri försökte mest gömma sig. Det var två flickor, ett tvillingpar tror jag, som bor i vårt hus. De är kanske fyra år. De var väldigt nyfikna på Siri och ville gärna komma nära. Siri nosade lite på dem men hoppade undan när de rörde sig fort eller lät högt. Och de gjorde de nästan hela tiden.

Det fungerar hyfsat bra med selen och flexikopplet, men inte perfekt. Siri kan röra sig ganska fritt och jag behöver inte följa varje steg. Även om jag spenderar en hel del av utetiden med att trassla ur kopplet från buskar. Det som är sämst är att selen vrider sig en del i sidled beroende på hur Siri rör sig. Det gör att koppelfästet ibland hamnar på sidan istället för på ryggen. Det blir lite konstigt. I ärlighetens namns ser selen inte så jättebekväm ut heller. Den är gjord av nylonband och jag kan tänka mig att de inte är så sköna. Så jag har beställt en ny sele.

Den nya selen är en riktig lyxsele. Paris Hilton lär bara använda just sådana selar till sina hundar. Om det nu är något kvalitetsbevis vet jag inte precis. Selerna finns i alla möjliga utföranden. Förmodligen har Paris hundar rosa med bling bling. Det är inget för Siri. Hon får en enkel svart. Jag tror att det passar henne bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar