onsdag 15 april 2009

Siri vänjer sig att åka bil

Vi övningskörde just med Siri. Ett varv runt "cityringen". Hon var lite pipig men det gick bra. Väl hemma fick hon lite extra kyckling och då var allt genast förlåtet.

Innan har vi jobbat mest med att vänja Siri vid själva buren. Jag ber henne att gå in och visar med handen. När hon sedan går in så får hon en godis. Det fungerar bra. Ibland stänger jag buren och bär henne till ett annat rum. Det ska visst vara bra har jag läst.

Nu ska jag koka kyckling. Siri är väldigt nöjd med dieten. Och det verkar hennes mage också vara. Vi ska ge henne kyckling en vecka så att den får vila. Efter det ska vi försöka gå över försiktigt till vanlig mat igen. Jag gissar att det kommer bli en hel del missnöjt pipande då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar